reklama

Prečo m i voláš, keď som v piatok zomrel ...

Zvoní mobil - prekvapí vás to a počujete sa ako hovoríte: "Prečo mi voláš, keď som v piatok zomrel"... Sugestívne, bez náznaku čierneho humoru, také smutno skutočné ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Bolo to v sobotu po polnoci, keď ma zobudil vyzváňajúci mobil. Telefonoval kamarát. Pripadalo mi zvláštne, že sa naň pozerám akoby z výšky. Snažil som sa dosiahnuť na tlačítka, nešlo to. Prešiel mnou pocit neistoty a obavy. Telo bolo akési imaginárne a mobil stále vyzváňal. Do bezmocnosti z mojej nečinnosti zrazu zaznel hlas kamaráta z telefónu: „Čo si hluchý, prečo to neberieš??!" Neveriacky som sa pozeral na mobil a počul som sa ako smutne a nezúčastnene hovorím: „Prečo mi voláš, keď som v piatok zomrel." - po vyslovení tejto vety som sa zľakol a otvoril oči. Všade tma, pokoj, slabučký tikot hodín, zvuky noci ktoré nevnímame jednoducho preto, lebo sa oddávame spánku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to teda sen?? - Chvála Bohu, prebehlo mi mysľou a spomenul som si na experimenty Dr. Moodyho. Ležal som a uvažoval nad realistickým vyzváňaním mobilu a celým nasledujúcim dejom. Aby som sa upokojil, vstal som a v tme prešiel do pracovne. Vzal som do rúk mobil - bol vypnutý. Prenasledoval ma kamarátov hlas a moja odpoveď. Ľahol som si spať ale bolo to príliš silné - v ušiach mi znela otázka - čo to malo vlastne znamenať?

Ráno pri raňajkách som sa zdôveril manželke. Pozerala na mňa neisto a videl som ako v duchu preberá zoznam známych lekárov príslušnej profesie, ku ktorým by ma odporučila.

Hovorí sa, že starí ľudia väčšinou vedia v takýchto imaginárnych situáciách poradiť, či vysvetliť, čo takýto príbeh naznačuje, resp. sľubuje do budúcnosti. Stará dáma z rodiny, ktorej som historku porozprával sa na mňa vážne zadívala a po krátkom zamyslení mi povedala: „Tí, ktorí prežijú v sne svoju smrť, budú väčšinou dlho žiť." - Neuveriteľné, ako ma táto odpoveď upokojila. Keď už nie v skutočnosti, tak aspoň vo sne dostávame v tejto mizérii akési impulzy - náznaky niečoho perspektívnejšieho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane bude iste zaujímavé zistiť, čo na moju dlhovekosť povie moja manželka.

Juraj Hradský

Juraj Hradský

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Výtvarník, publicista,ktorý sa rýpe zatiaľ iba vo svojom vnútri a snaží sa vysvetliť a zdôvodniť si veci a deje, ktoré si normálne fungujúci človek nevysvetľuje a nezdôvodňuje. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaRealitaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu